fredag 18 april 2008

Hjärnan bakom botexen?

Haha! Visst älskar vi religiösa utövare? Mest av alla Carola. Gud har inte bara skämt bort henne med en sångröst, utan samtidigt skänkt henne till alla oss. Carola är ett så sällsynt underhållande original att jag inte är riktigt säker på om hon verkligen är så kristen som hon vill få oss att tro. Möjligtvis är det så att det bara är skådespel och uppsatta fasader, för att roa oss ännu mer, för att göra grisen ännu tjockare med ett ännu rödare äpple i munnen, för att sprida mer lycka, för att bota cancer?

Hur som helst, det senaste hon bidrog med för att göra våra liv bättre var ju smitningen från bensinstationen. Lysande om jag får säga min åsikt!

Här är aftonbladets lista över Carolas synder i trafiken:

April 2006 Parkerar på cykelbana utanför Gallerian på Hamngatan i Stockholm. 700 kr i böter.
Juni 2006 Kör omkring i sin Lexus utan registreringskylt. Tejpar på den när Aftonbladet säger till.
Juli 2006 Har bråttom till Fryksdalsdansen i Sunne. Kör i 160 km/tim och blir stoppad av polisen.
Augusti 2006 Låter sin då 8-årige son Amadeus styra bilen på väg hem till Saltsjöbaden. En fotograf fångar dem på bild.
Januari 2007 Parkerar bilen på en gång- och cykelbana i sex timmar.
Juli 2007 Kör runt i sin gräddvita Lincoln med en hemmagjord registreringsskylt – med ditmålat skattemärke och allt.
Januari 2008 Lämnar Grammisgalans efterfest i Globen i bakluckan på en taxi. Färden går ner på stan där Carola fortsätter festen.


Hemmagjord registreringsskylt ändå! Jag tvivlar till och med på att självaste jag skulle kunna komma på den idén... good job Jesus!

Inga kommentarer: