måndag 28 april 2008

Kvinnliga lärare!

Patetiska, okompetenta, ointelligenta, dåliga, obegåvade, trögfattade, blåsta med mycket, mycket mera. Listan kan göras oändlig, och jag antar att alla, utan att ens läsa rubriken, förstår vad jag syftar på. Kvinnor som lärare.

Med endast ett fåtal veckor återstående av en trettonårig skolgång anser jag mig själv vara en kvalificerad utvärderare av hur kvinnor egentligen fungerar som lärare. Utvärdering kort och gott: De klarar inte av det.

Den typiska kvinnan som lärare kan ingeting förutom precis det som står läroboken, Det (jag föredrar att fortsättningsvis i denna text referera till kvinnan som Det) har nämligen lusläst boken hela sommaren. När Det ska svara på mer grundläggande frågor eller mer fördjupande frågor blir fatala misslyckanden rena faktum. Det saknar dessutom förmågor att, när Det rättar prov, kunna skilja på rätt och fel, såvida uttrycken inte återfinns i exakthet i den luslästa läroboken.

Betyg av Det, efter utvärdering, blir: 1/10 fågelfrön


För att förklara det enda fröet räcker det att hänvisa till uttrycket, "Blommor och bin..."

Inga kommentarer: