måndag 21 april 2008

Religiösa på en skala...

Idag blev jag bestulen på lektionstid utav två riktigt blåögda personer från kristna skolgruppen. Deras naivitet fullkomligt lyste igenom där de så sött gick och bad med sina törnekronor i håret och kors på ryggen.

De kom för att dela ut biblar. Naaw hörde ni, biiblar. Vad sött! Så vi kan sitta hemma o mysa och läsa våra alldeles egna biblar som vi fått tilldelade från vår alldeles egna kristna lilla skolgrupp. Sen kan vi alla lära oss av allt vi läst i biblarna, och lägga om hela våra liv, för att sedan leva lyckliga här på jorden ända till himmelriket väntar. Alla utom de homosexuella då, eller de bisexuella, eller de transsexuella, eller de mörka, eller kvinnorna, eller de andra syndarna. Men vi, vi lever lyckliga i resten av våra dagar...

Redan på sidan 3 i den söta lilla boken finner jag dock, till min stora förfäran, en felstavning. "Men föresten innan...." FÖRESTEN? Har de små skojarna inte lärt sig att skriva heller? Är det möjligtvis ett mått på deras intelligens? Gud (bokstavligt) så pinsamt. En massproduktion av Hans ord är inte bara nonsens innehållsmässigt, det är för fan felstavat också!

Så, mina vänner, vad ska jag göra med mitt exemplar?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Klipp och klistra tills du har fått en solparasoll, den sänder du till afrika. Dom kan åtminstone ha användning av den då. :D

Guds assistent sa...

haha good thinking boy! :D